Svaret var ja

Så var jag då hemma från en fantastisk konferens i Aula Magna, ni vet där Nobelprisen delas ut. En av talarna var faktiskt också nobelpristagare, nämligen Luc Montagnier, som pratade om DNA och vatten. Tilsammans med min favorit Giuseppe Vitellio, svarade de också på frågor från oss lyssnare.

Vatten, vår fantastiska dipol, ingår i vårt DNA i form av en geleartad massa. Jag ställde frågan om, det något förenklat, var så att vattnet var avgörande för vårt immunsystem.

Svaret blev ja. Så var det alltså! I både "Det finns ingen död" och "H2O Bara vanligt vatten" har jag med en förklaring till detta. Giuseppe Vitellio var också med på konferensen i Salzburg 2007 och förklarande då att "det beror helt och hållet på vattnet". För snart två år sedan frågade jag Guiseppe om han kunde tänka sig att medverka i min bok om "Consciousness", men det skulle ta ett år innan han hann skriva något, sa han då. Frågade honom nu om han kunde tänka sig att medverka i "Consciousness II". Det lät inte omöjligt!

Detta var bara två av veckans många fantastiksa talare. Tack Christer Perfjell, som fick konferensen till Sverige! Det var ju meningen att den skulle hållas i Tel Aviv, men så kom Skip to Gaza och då blev det litet osäkrare där. I Sverige bedömdes det som mycket lugnare. Och det var det. Det var bara vädret som var litet varierande. Förra tisdagen låg det snö i parken vid Universitetet. Det var inte utan att man tyckte synd om gästerna från varmare delar av världen. Men nu är det vackert väder igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0