Snö i april

Och se det snöar, och se det snöar, det var väl roligt, hurra! Nej, skämt åsido, ingen blir väl glad av snö nu när det närmar sig första april också. Men i tv har de lovat sol och 15 plusgrader i helgen, så vi har verkligen något att se fram mot.

 

Själv skall jag åka till Harmonimässan i Solna. På söndag finns jag i Siljans Måsars monter som bokförsäljare. Och böcker har jag ju! Men kära nån, vad dagarna går! I morron är det första april. Då gäller det att inte bli lurad! Jag kommer ihåg alla gånger lurat andra människor. Som barn skrev jag på mammas idé ett brev från en dam till en ungkarl. Han besökte oss senare på kvällen och svor ve och förbannelse över den stackars flickan.

 

I Göteborg blev det ett brev från datachefen att företagets dator skulle hjälpa till att lösa personliga problem. Chefen tyckte att det var så bra så det skickades till kontoren i Stockholm och Malmö också.

 

Sedan skrev jag och erbjöd skolchefen anställning i den friskola som faktiskt inte sågs alltför välvilligt av skolstyrelsen. Men i år hinner jag nog inte med att luras. Får höra med min bror som talade om torrspriten som skulle komma att säljas på systemet. Det är ju onödigt att bära hem vatten, när vi i Sverige har så bra vatten i kranen. Och sedan gäller det ju att hålla ögonen öppna inför skämten i media...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0