Kvinnliga företagare

Jag försöker igen… min första blogg blev borta när jag skulle skicka iväg den. Men nu är jag i alla fall hemma och det är litet lugnare här i Värmland än med utsikt över Klara kyrka och Åhlens. Men det har varit fantastiska dagar med kvinnliga företagare! Vad många duktiga kvinnor det finns! Allt ifrån näringsministern Maud Olofsson till Blondinbella. Blondinbella, fnyser ni kanske. Ja, det gjorde jag också tills jag fick höra hennes föreläsning. Vilken entreprenör! Hon är 20 år och äger flera företag med miljonomsättning. Det hela började när hon var 14 år, fick utegångsförbud av föräldrarna och mobbades i skolan. Då tog hon sin fantasi och datorn till hjälp. Det hjälpte, med besked!

 

På en sådan här konferens träffar man en massa intressanta människor! Som vid lunchen där bordsgrannen skulle börja marknadsföra sin mors bok, en dokumentär om en misstänkt svensk spion. Vad spännande!

 

När jag skulle åka hem från Karlstad fick jag sällskap med ett par damer i sällskapet. En bodde i Karlstad, en i Millesvik. Vad spännande att åka på nya vägar! Vad vackert det var sedan i månskenet! Litet orolig var jag allt över att inte hitta ut till E18 igen, men det gick som på räls. Det sägs att bilar går bättre på kvällen – men det är förstås under syrerika sommarkvällar. På natten dras ju syret ned i rotsystemet… men nu är det ju inget som växer… så nu bildas det varken syre eller ozon. Men det visste nog inte bilen om.  

 

Väl hemkommen måste jag ju kolla datorn. Oj, vad mail!  Ja, klockan blev torsdag innan det var klart, med omstart av datorn och allt. Det är roligt att åka bort men ännu roligare att komma hem igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0