Älgar och datorer

I går var det en heldag framför datorn, en dag då jag faktiskt fick ganska mycket gjort.

Jag hade ju också fått ett e-mail från en av medförfattarna till "Aspects of Consciousness Essays on Physics Death and the Mind". Han skrev att nu hade jag sex böcker på Amazon.com och detta gratulerade han till. "KUDOS" från Richard Amoroso!

Men vad gör man efter en dag vid datorn då man är helt nollställd? Jag lyckades komma över lättjan och beslöt mig för att springa. Jag såg som vanligt rådjur och nu var det spår av älgar också. Och när jag var nästan framme där jag brukar vända hör jag det välkända ljudet av när en häst blåser ut luften ur näsborrarna.

Det var naturligtvis en älg! Jag tänker mig en stor älgtjur framför mig när det började skymma, jag tittar åt sidorna in mellan granarna men ser inget. Tack och lov!

De flesta älgarna brukar vara rätt skygga, men det finns undantag! För några¨år sedan hade vi en helt orädd älg i trädgården. Älgen bara kom emot en tills den blev motad med ett järnspett. "Kom du farbror", varpå älgen i sista stund vek undan.

Men nu kom jag i alla fall lyckligt hem!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0