Tuschpennor och vinkelhakar

Nu har jag fått nya foton med bra upplösning från Russell Targ. Detta var vad han hade i sin ägo nu. Det är bara att hoppas att det duger åt förlaget, McFarland.

Sedan har jag ritat om en bild, men det var faktiskt litet knepigt. Jag hade ju ritfilm, tuschpennor beställde jag hem och några dåliga vinkelhakar hade jag. Sen var det bara att rita. Men ritfilmen och tuschen var inte riktigt samstämda, utan det tog minsann sin tid innan det torkade! Litet roligt var det i alla fall att rita. Jag har ju faktiskt varit ritare en gång i tiden.

Jag scannade in det hela. Men det gick ju inte att skriva på den inscannade bilden utan jag fick skriva texten separat på ett papper och lägga under filmen och scanna in. Ja, det blev rätt många papper jag skrev på innan jag till sist kom rätt.  

Amorosos nya illustrationer hade jag fått tidigare och nu kom de från Beichler också. Så jag skickade alltihopa till sammans med kopia av Anthony Freemans försäkran "till min försiktige förläggare" att det var minsann Freeman som hade varit var och editor för Journal of Conscious Studies.

Nu väntar jag bara på att klockan skall bli tre och att jag skall få ett svar av David på McFarland. Men, tänk om han inte svarar? Eller om det fotona inte duger? Vi får se hur det går! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0