Katter, vinter och snälla professorer

Oh, vilket härligt vinterväder! När solen skiner och det droppar från taket under de allt längre dagarna.  Katterna sitter på verandan och solar sig och nätterna är ljusa av fullmånens sken.

Katter ja, grannens katt som också brukar göra mig sällskap, hoppade in genom fönstret i förrgår.Hon lät så illa också. Beklagade sig liksom, men när jag lyfte upp henne började hon spinna. Jag bar ut henne och gav henne litet kattmat. Nu skall man ju inte mata främmande katter, men jag gör små undantag emellanåt. I går morse låg hon död i vägen. Förmodligen åldersrelaterat.

 

I morron skall jag åka upp till Stockholm på författarafton i Riddarsalen. Det skall bli kul! Och sedan på tisdag är det föredrag av professor Erlendur Haraldsson från Reykjavik. Ja, jag får passa på att fylla dagarna när jag ändå är i staden!

 

Sedan fick jag ett brev med ”signed release” från Elizabeth Raucher. Jättehyggligt av denna berömda professor, som har flera amerikanska patent också! Men det tar sin tid att skicka med vanlig post  – mer än en vecka från USA. Det är inte för inte det kallas snigelpost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0