Toward a Science of Consciousness

Ja, dagarna går allt fortare och fortare, denna vackra vår. Men nu är jag i alla fall klar med deklarationerna och i dag har jag varit på begravning efter en före detta granne. Det är ett tillfälle man träffar människor man inte sett på ett tag. Och nästan alla hade blivit äldre. Konstigt, själv känner man sig ju inte ett dugg äldre än för 20 år sedan.

 

Solist i kyrkan var vår populäre lanthandlare som dessutom är konferencier när det är någon tillställning i kommunen. En del kan då allting!

 

Själv får jag packa min väska för på söndag åker jag till Stockholm för att vara med på Toward a Science of Consciousness. Men mina vänner har klagat på att Sverige är så dyrt och det är klart att kronan blir bara starkare och starkare gentemot både dollar och euro. Vi märker det ju inte så mycket men en amerikansk professor, en medförfattare i min bok om Consciousness, hade inte råd att åka till konferensen i Stockholm.

 

Det vackra vårvädret kommer inte att fortsätta vara lika vackert heller. Hoppas människorna från Tucson har extra tröjor med sig och paraplyer för det kommer nog att behövas till veckan. Själv kan man ju vara ganska nöjd med vädret för att sitta inomhus hela dagarna när det är vackert vårväder är inte så kul, men jag tycker som sagt litet synd om våra gäster. Hoppas i alla fall det blir en givande konferens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0