Springpremiär

I dag var det premiär för att springa till Guldgruvan. Ja, den verkliga premiären var i förrgår när jag sprang till Bäcken för första gången i år! Det har varit ett långt uppehåll denna vinter, snön kom ju så tidigt, det var ju snö här hemma medan jag var i San Francisco fick jag höra. Snön och isen på grusvägen har legat länge också och sedan blir det litet lerigt och tungsprunget. Men nu är det i alla fall vår!

 

I går gick sjön upp och i morse när jag satt på ljugarbänken med morronkaffet hördes lommens välkända ljud. Annars är det mest trasten, spillkråkan, duvorna och finkarna som håller koncert.

Tigra var med och lekte i det torra gräset och sorkhålen. Men det är förvånansvärt litet lökväxter.

Jag som satte så många tulpanlökar i höstas. Vi får hoppas att de smakade bra!

 

Jag såg i alla fall snödroppar bakom en hundgård när jag sprang och mellan benen på hunden ligger en stor svart katt. På hemvägen satt han på kanten till hundgården. Ja, göra sig besvär att klättra över stängslet för att gosa med hunden var inte dåligt. Det är ingen vanlig hund och katthistoria inte.

 

Sedan kom den där underbara doften igen.  Är det vitsippor som blommar eller vad är det? Eller är det av virkeshögarna det doftar? Nja, det luktar ju kåda från dem, men denna lätta härliga doft. Vad kan det vara?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0