AWARE-studien och Sam Parnia

Lilla Grå kom med mig till ljugarbänken i dag. Ja, jag har fått en ny ljugarbänk också för den gamla blev litet murken. Det går så fort att träet murknar. Det är nog inte som förr när man bara hade vinterhugget virke till snickerier. Och allt trä var ju senvuxet också, det hade kanske stått och växt i hundra tals år. Då är det minsann inte cm-stora årsringar inte! Det är därför riktigt gamla fönster fortfarande är friska medan de sedan 70- och 80-talen är helt uppmurkna. Skogsgödsling är definitivt inte bra ur kvalitetssynpunkt!

 

I dag fick jag ett e-mail från William Braud som undrade om jag har fått alla kapitel och någon ”publisher”  till min bok. Jag svarade som det var att jag väntade på referenser från en svensk författare vars kapitel jag nu fått – ett halvår efter de andra- men att jag tyvärr inte ännu fått någon publisher.  Men Braud bor ju i Palo Alto i det härliga Kalifornien så vi kanske träffas på konferensen i oktober. Amit Goswami kommer ju att vara med.  Jag tycker det skall bli jätteroligt med en konferens där jag känner så många sedan förut.

 

Sedan har jag mailat till Sam Parnia angående AWARE studien som han leder. Jag har inte hört något från denna FN-studie.  Är det kanske som Göran Grip säger, han tror inte att studien kommer att lyckas för att själen - eller det som lämnar kroppen när man dör – ser bara det som det är intresserat av – inte någon bild på Kalle Anka eller något sådant.  Spännande att höra fortsättningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0