Arvika och historier

I går var det varmt men i dag kom vinterjackan på till morronkaffet på ljugarbänken. Det duggregnar här, men längre norrut kommer snön. Huu och brr.

 

Det har annars varit en händelserik vecka både för mig och för landet i övrigt. Jag är i alla fall glad att jag inte sitter i valnämnden i Arvika! Deras schabbel med röster orsakar förmodligen ett nyval, åtminstone i Arvika. Röster hade ju felaktigt underkänts, men skulle ha blivit godkända av länsstyrelsen om de skickats på rätt sätt från Arvika. Hade Folkpartiet fått sju ynka röster mer hade det femte s-mandatet ersatts av ett borgerligt i Värmland och då fattades det bara ett mandat för egen majoritet i riksdagen.

 

Förre riksdagsmannen, auktionisten och historieberättaren Karl-Erik Eriksson finns inte mer. Han fattas oss. Jag kommer ihåg på en travdag i Årjäng när regnet hängde i luften hur Karl-Erik tittade på mig och sa: "Ja, du har paraply du, jag hade inget jag som gick i färg med skorna". Jag nästan skämdes över mitt rosa paraply och mina rosa skor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0