Sorkar och brittsommar

Brittsommar! Men det skall egentligen vara den 7 oktober när Birgitta har namnsdag. Ja, det gör inget alls att brittsommarn börjar litet tidigare, den kan få hålla på längre också.

 

Sorken som åt av rötterna på mitt Ingrid Marieträd har nu tagit blomsängarna i besittning. Men det var enkelt att plantera lökar för jorden var verkligen bearbetad. Nu kan det ju tyckas litet dumt att stoppa ned mat åt den men jag fick i alla fall motorsågsavgaser ned i backen. Röken kom upp i andra hål längre bort.

 

Men sedan trampade jag ned i ett hål mellan blomsängarna. Nästa dag var det fyllt med uppluckrad jord – underifrån. Alltså var sorkrackaren i livet fortfarande. Vad gör man? Jo, jag köpte en sorkfälla och gillrade med morot och äpplebitar. De är ju vegetarianer de små liven. Nu har jag en välvd hink över hålet och väntar på att fällan skall slå igen. Kommer det att lyckas?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0