Sork och science

Det lyckades inte speciellt bra med sorkfällan. Sorken tätade nämligen hålet före fällan! Detta upprepades två gånger innan jag gav upp och lät gasa rackaren. Men strömmingen har jag kvar och skall gräva ned i några sorkhål. Likaså vitlöken. Det påstås ju att sorkarna skyr lukten av rutten strömming och vitlök. Jag utgår från att någon rackare fortfarande lever.

 

Annars har jag fullt upp med mina böcker. Kom överens om utgivning på svenska av H2O Bara vanligt vatten och Det finns ingen död – vårt liv går vidare. Böckerna kommer att vara klara och finnas med på bokmässan i Karlstad 27 och 28 november.

 

Jag har också fullt upp med Consciousness Through the Looking Glass där ett förlag i USA var ”mycket intresserade” men manuset var för långt och sedan skulle alla kapitel vara lika långa. Jag fick börja med att plocka bort en del författare som inte riktigt höll måttet plus att jag mailade till James Beichler och bad honom korta sitt kapitel. Inga problem!

 

I fjol hade Beichler varit på konferensen Sience and Nonduality i San Rafael så jag trodde jag skulle träffa honom där i år också. Men icke, han hade inte råd att åka! Han var också bekymrad över hur han skulle få råd åka till konferensen i Stockholm nästa år. Jag fick mig verkligen en tankeställare. En berömd professor i USA som inte har råd att åka på konferens! Förmodligen har det med konjunkturen att göra och USA har det ekonomiskt tufft fortfarande. Jag har på mitt skrivbord en liten bok om amerikansk visdom – tryckt i Kina! Allt görs tydligen i Kina och importeras till USA. Arbetstillfällen har successivt flyttats från USA – och därmed kapitalet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0