Älgar, korpar och tåg

I torsdag kväll kom jag äntligen ut och sprang. Men jag blev skrämd av tio korpar varav det var två som kivades. Sen på en åker gick det inte mindre än fyra vuxna älgar. Det var bara att gratulera dem till att ha överlevt älgjakten som nu var avslutad här.

 

Jim Beichler e-mailade över sin uppsats- nu på 14 982 ord – klart godkänd. Richard Amoroso och Amit Goswami skulle ju också korta sina uppsatser  något. Jag skrev ut uppsatserna som skall med i boken och de vägde två kilo! Jag börjar förstå förlaget som ville ha det avkortat.

 

Sen skall jag ju ta tåget till Stockholm på måndag, men tåg nr 630 gick inte i dag i alla fall. Jag kollar med bussen. Ja, det gick en passande buss från Karlstad, men innan jag trycker ned betalknappen ringer jag SJ och frågar hur det blir till måndag.  Efter en timmes väntan fick jag reda på att det tåget skulle gå normalt på måndag. Då sparade jag en bussbiljett! En sparad slant är så god som en förtjänad, heter det ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0