Hjärtdöda med EEG på Gammafrekvens

Denna vecka trycks H2O Bara vanligt vatten och Det finns ingen död för att bli klara till bokmässan i Karlstad 26 – 27 november. Jag trodde ju inte att jag skulle ha några nya böcker i år och det är ju kravet för att få hålla föredrag på mässan. Nu slipper jag det!  I boken om vattnet pekar jag på vattnets förutsättning för allt liv och i boken om att det inte finns någon död försöker jag ta fram de vetenskapliga bevisen för att det är så.

 

Det var nog någon mening med att böckerna inte skulle bli tryckta förrän nu för nu får jag med vad professor Stuart Hameroff sade på konferensen i San Rafael.  I sitt arbete som anestesiolog på ett sjukhus, där organdonationer hör till vardagen, hade Hameroff m .fl. gjort en intressant iakttagelse. Ett antal hjärtdöda patienter hade pågående efter 15 min plötsligt uppvisat ett EEG på Gammafrekvens 80-100 Hz. Detta tillstånd hade varat i 20 minuter innan det åter blev noll.

 

Detta var något av det som gjorde konferensen så speciell för mig. Och så hade jag en otrolig tur med vädret. Under konferensen, då man i alla fall inte hann ut, regnade det som spön i backen. När konferensen var slut blev det återigen toppenväder. Kaliforniens sol  är något att tänka på nu när novembermörkret sänker sig över oss i Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0