Spår och villovägar på Internet

En av mina kollegor som ambassadör för kvinnors företagande trodde att jag skulle tycka om sajten Badoo. Jag kollade inte efter först vad det var för sajt, utan lade glatt in min bild och mitt personnummer.

 

Oj, jag fick 127 svar! Men de flesta var från män i ålder allt från 23 år. Den unge mannen  skrev att han gillade äldre kvinnor. Jag svarade att så gammal kände jag mig inte och att man inte är äldre än man känner sig.  Sen fick jag ett mail från en kvinna som  undrade om jag var på jakt efter drömprinsen. Bevare mig väl! Det var en kontaktsajt!  Min dotter konstaterade ampert att man skall kolla  innan man går in på något.

 

Sedan funderade jag på torget i Årjäng. Det blev inte bra, tyckte nya kommunalrådet, på Facebook, och menade att  Claras skulle rivas.

 

 Mycket bra har gjorts i Årjäng och vi har fått ett nytt fint hotell men alla är nog överens om att bygget på torget inte blev lyckat. Men att riva gamla Claras, som ju borde K-märkas, inte minst med tanke på Claras verksamhet och den PR för Årjäng som följt med detta, tycker jag är ett helgerån. I stället borde nybygget rivas! Det står ju i alla fall tomt. Nu kan man väl tycka att det är hemskt att riva något nytt, men något som var fel från början kommer alltid att vara fel och på sikt kosta många gånger kostnaden för att återställa torget till vad det en gång varit.  

 

Det finns ju grupper på Facebook och en grupp heter just ”vi som vill ha tillbaka torget i Årjäng!!!!!”

Snälla ni: Gå med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0