Riktiga sommarkänslor

Nu har jag hört göken också, för en vecka sedan ungefär, men göken är allt en luring, nu är han på något annat ställe och gal. Men vi har ju fått riktig sommarvärme!  Det är ju så fina kvällar så jag tänkte ut och jogga litet grand. Älgarna passerar vägen just framför mig, en ensam trana flyger upp och en granne kommer förbi, vevar ned sin bilruta och konstaterar att ”det är vårkänslorna”. Jajamänsan, svarar jag.  Riktiga sommarkänslor!

 

Det var så otroligt vackert så jag skulle nog hinna med att springa två gånger, tänkte jag. På andra turen blev jag allt litet trött på hemvägen men väl hemma åt jag en banan det första jag gjorde. Det är liksom det bästa sättet att fylla på kolhydrater. Och jag mådde faktiskt bättre.

 

Men efteråt blev jag så stel så jag orkar knappt gå. Jag hade väl stretchat för dåligt. Och så ringde det när jag hade lagt mig. Det var från USA, en kille som skulle hjälpa mig att sälja böcker. Han var från Wisconsin, mitt i USA någonstans, och trodde att tidsförskjutningen var sex timmar. Tucson var nio timmar efter oss, men jag vet inte exakt hur de ställer klockan i Wisconsin.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0