Marja i Myrom, Sleep in Silk och Göte

Tänkte fortsätta med  ”Transplanterad personlighet” men jag måste berätta om gårdagen. Jag mailade nämligen till Marja i Myrom och frågade om det passade att jag kom, för jag skulle ju ändå till Elisabeth Hebbe på Skäggebols Gård med e-handelsbutiken  Sleep in Silk. Och det passade! Jag kom till Marja samtidigt som fotografen från Stockholm.

 

Hans fru var kemist och hade arbetat i Kalifornien. Hon var också  född i mina hemtrakter och tremänning med en granne till mig. Världen är allt bra liten!

 

Marja i Myroms Museum var ett underbart gammalt hus som Marja köpt, möblerat och inrett. Allt bara var Marja. Helt underbart!  Hon hade också börjat på att illustrera min barnbok Rosa.  Den bara pockade på att skrivas ned mitt i julstöket 2008. Men den måste ju illustreras och så. Jag besökte Hans Arnold i Gamla Stan, Hans brukar ju illustrera, men nu hade han blivit litet sjuklig, så det gick bara inte. Då kom jag på det! Marja i Myrom skall naturligtvis illustrera! Nu har hon börjat…

 

Sedan åkte jag på östsidan Byälven ned till Skäggebols Gård, där Elisabeth kom cyklande. Jag frågade henne efter Göte Andersson, författare och konstnär, som varit uppe i Sthlm och pratat. Jag visste att han skulle bo där någonstans. –Han bor i röda huset där, sa Elisabeth och ringde honom varpå Göte kom. –Jag har skrivit en ny bok, sa han och undrade om han skulle hämta en.  Ja tack, sa jag.

 

Psi-spåret  II var verkligen en höjdare.  Den förklarade forskaren John Hagelins ord ”Kvantmekaniken bekräftar det. Kvantkosmologin bekräftar det. Att universum i grund och botten uppstår ur tanken och att all den materia vi ser omkring oss bara är kondenserade tankar”.  Eller som Edgar Mitchell,han som gick på månen och som medverkar i min nya bok "CONSCIOUSNESS THROUGH THE LOOKING GLASS"sa: "Vi skapar vår egen verklighet därför att vår inre känslomässiga - vår undermedvetna verklighet drar oss till situationer från vilka vi kan lära".

 

Klockan tolv på natten läste jag fortfarande. Tack Göte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0