Min barndoms kor

Marja i Myrom är nu på hemväg från Stockholm. Hon mailar min barndoms kor till mig… en efter en kommer de. Där var Stjärna med en stjärna i pannan och Disa som var född på Disa-dagen, tredje februari.  Och Julla med den långa tungan. Jag blir alldeles knäsvag när jag ser dem.

 

Hon undrade också om jag kunde komma och hälsa på, noga som hon är med att allt skall vara efter beställarens känsla. Kanske i morron eftermiddag? Men nej, jag har ju inget bensin i bilen. Det måste man ha på landsbygden. Och på mackarna nuförtiden går det inte att tanka för pengar – nej man måste ha rätt kort.

 

I vissa avseenden var det bättre förr! Men det är väl jag som inte har hängt med. Det är ju bekvämt med den nya tekniken – så länge den fungerar. Jag får kolla upp med macken på lanthandeln om man kan få tanka där eller viket kort man i så fall skall ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0