Pengar tillbaka!!!

Till lördag startar försäljningen av hantverksalster, kaffe och glass i Röda huset bredvid Trollet (där det står nu)och nya hotellet i Årjäng. Vi hade ett möte i går kväll också och drog upp de sista riktlinjerna. Det är faktiskt mycket som skall tänkas på!

 

Det är många duktiga kvinnor i Årjäng, en del som syr, glaskonst, smycken och keramik för att nämna något. En tjej hade med ett ställ med linnekläder.  Jag ville ju prova med detsamma!

 

Själv skall jag sälja böcker och vykort med Marja i Myroms glada ko – illustrationer. Det blir nog fullt i min bokhylla. Jag får väl skylta med Årets SELMA 2009, den var ju inramad och klar. Och så har jag ju fått ett diplom från Maud Olofsson som ambassadör för kvinnors företagande. Nu får det också en ram och hamnar på bokhyllan i Röda huset.

 

Sedan är det ju bokföringsdags för momsen! Nu igen! Men det är i alla fall passande väder för bokföring i dag. Jag bläddrar igenom verifikationerna och konstaterar att den här gången får nog sonen pengar tillbaka. Han brukar ju alltid till mitt stora förtret  fråga vad han får tillbaka den här gången.  Nu beror det givetvis på att han har haft så mycket att göra så att han inte har haft tid att fakturera.


Hemsida  www.ingridfredriksson.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0