Trettondagsyra

I dag är det några moln på himlen här. Förmodligen ligger vi rätt nära snöområdet. Vi får väl se om det drar sig norrut och kommer även här.

Trettondagsyra, då skulle det bli 13 snöyror innan våren, sa man förr. Jag minns när jag var liten jag tyckte det var så hemskt, det hade ju varit vinter så länge redan...

Mailade påminnelser till Richard Amoroso, Jean Burns och Amit Goswami som alla lovat bidra till min bok. Fick svar från Richard Amoroso och innan jag hunnit skicka mitt svar kom det ett mail till. Han ville ha mina synpunkter på sitt abstrakt som handlade om strängteori, Plancks konstant och kvantummekanik. Det blir ju jättebra om han skriver om detta, så svaret skickade jag direkt. Jag har för övrigt skrivit om dessa begrepp i "Den tredje boken" som även finns som e-bok på svenska. Annars finns den ju på engelska att köpa från ex. Ad libris eller Amazon.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0