I valet och kvalet...

I dag är det regn så att det bara flyter. Men, häromdagen fick jag mitt abstrakt godkänt för konferensen i San Rafael i Kalifornien i oktober. Så i dag kunde jag inte hålla mig utan jag kollade på resor. Helst med SAS förstås för då får man svensk mat och får köpa med sig litet skattefritt utanför EU om man skulle vilja. Jag tänkte först på Chicago, för därifrån går det ju flyg till hela Amerika, men jag fastnade för en resa med SAS planet till New York och sedan byte till San Francisco. Returbiljetten var likadan utom att då fick men spendera hela dagen i New York. Men en hel dag i New York? Det kanske inte var så dumt ändå.

 

Jag gick in på kartan och kollade. Den internationella flygplatsen, Newark, skulle ligga bara 30 minuter från Manhattan. Frestande. Men kan jag åka till New York utan att tala om för min kusin som ju är New Yorkbo?  Nja, han har nog åkt till Florida, han brukar tillbringa vintrarna där.

 

Men än har jag ju inte bestämt mig om jag verkligen skall åka. Det krockar ju med en konferens  hemma i Stockholm också. Men jag kanske hinner med båda? Ja, då blir det ingen extra dag i San Francisco. Men får man bara se Golden Gatebron så är det väl bra ändå. Och innan jag bestämde mig borde jag ju ha fått min bok publicerad… men å andra sidan både Amit Goswami och Stuart Hameroff är med i San Rafael, Richard Amoroso reser till Stockholm…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0