Fåglar och flyg - byte i Chicago

En skogsduva hoade med sitt kusliga läte när jag intog morronkaffet på ljugarbänken. Strax därefter kom spillkråkans högljudda hamrande på en lönn just bakom mig. Vilka krafter de har i sina näbb.

Jag skyndade mig med kaffet för i dag skulle jag ut och jogga. Jag joggade i söndags också och då gick det riktigt bra men i dag tog det längre tid. Kanske berodde det på att jag tittade på  ett par tranor som dansade på åkern bredvid vägen. Sen var det en duvflock och kråkorna i kråknästet  hade sällskap med två kanadagäss i dag.

 Ja, jag får passa på nu för nästa vecka är jag i Tucson på konferens och då blir det inte så mycket tid att springa. Jean Burns mailade sin artikel THE ACTION OF THE MIND  veckan före påsk, så nu är jag nästan klar med boken. Jag sammanställde det sista för utställningen i går och jag kände mig verkligen glad över alla som bidragit till min bok. Jag presenterar dem alla med foto, namn och titel på deras artikel. Tänka sig Edgar Mitchell, Russel Targ, Richard Amoroso, Susan Blackmore, Amit Goswami  och vår svenske Göran Grip inte att förglömma . Jag har 16 medförfattare – de flesta välkända en del berömda.  En del av dessa kommer jag att träffa på konferensen i Tucson. Jag ser verkligen fram mot detta.

 Så blir det ingen blogg i morgon är det för att jag inte hinner – jag åker på fredag morron först till Årjäng, sedan buss till Stockholm där vi (min dotter skall med) ligger över. På lördagmorron  blir det Arlanda Express och SAS-flyget direkt till Chicago. Jag kommer förmodligen att flyga över där jag bor, jag hoppas på fönsterplats och klart väder. Men jag är inte lika duktig som Carl Bildt, han bloggar var han än är över hela världen, det gör inte jag,  utan jag gör ett uppehåll till den 22 april, när jag är hemma igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0