Sprang och sprang

Ber om överseende, de senaste bloggarna har ju varit skrivna i ett stycke. Ja jag har inte skrivit dem så, utan det har blivit på det viset när jag lagt in dem. Blir det så nu också? I går kväll fick jag frågan om jag inte hade försökt ersätta solljuset med att tända andra ljus. Jag svarade att givetvis hade jag gjort detta, men det blev liksom inte samma sak och så förklarade jag att i Arizona (där han som frågade satt) har de 350 soldagar/år medan vi haft en (kort )soldag på hela november. I svaret jag fick möttes jag av förståelse. Hans mor kom från Nederländerna och hade alltid önskat mera sol. Sen fick jag förslaget att avsätta tid för en resa till Italien. Ja, det kanske man borde göra. Det är bara det att vid den här tiden på året är det som mest att göra. Så har jag ju min webb-kurs. I denna fick jag också godkänt på mitt svar om medvetande. Great! I dag sprang jag faktiskt, ja sprang och sprang - det tog alldeles för lång tid i dag, men det gick i alla fall trots att jag haft en besvärlig hosta de senaste veckorna. Jag såg inga älgar eller rådjur i dag men kråkor i mängd satt i träden exakt där de brukar. Vad lever de egentligen av på vintern? Vi människor här i Sverige skall nog inte klaga egentligen. Vi har mat såväl sommar som vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0