Julstädning i pappershögarna

I dag har jag julstädat några pappershögar. Ja, jag är nog litet slarvig för jag hinner inte med att sortera upp alla papper under året, men till jul får det bli! Då får man en återblick på året som gått. Jag känner fortfarande sorg efter Truls, den kastrerade hankatten som fick "gubbsjuka" och måste avlivas på dymmelonsdagen - onsdagen i påskveckan. Nu skall jag tala om något jag inte vågar berätta för någon. Jag tyckte att jag såg Truls där han brukade sitta och på natten kände jag hans fotavtryck, men nu har det gått ett tag sedan han hörde av sig. Sista gången var när jag låg över i Stockholm. Då kände jag väldigt tydligt hur han gick runt på täcket. Och i det rummet fanns ju minsann ingen katt. Hur tokig får man bli egentligen? Sedan är det älgpappper, vägpapper, minnen från Hongkong resan och en karta över Bryssel. Vad jag saknade i Bryssel var just en karta över staden! Nu kom den fram. Jag sorterar också upp mailsvaren från författarna som deltar i "Conscious - Forever" och deras bidrag har jag redan samlade i en hög. Barnboken med egna teckningar ligger också här. Ja, det blir en revy över året som gått. Sedan har jag varit inne och svarat på webb-kursen från Arizona, som jag är med i. Förra lördagen Hade jag fått svar från Jeffery, som önskade mig välkommen till en alltid solig grupp. Det lät härligt. Men då hade jag ju skickat en hälsning från det mörka Sverige. Men snart, snart går vi mot ljusare tider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0