Hembränt

I dag fick jag mail från Susan Blackmore, som förklarade att hon fått ett återfall i sin sjukdom, så jag skulle få vänta litet längre på hennes nya inlägg i boken. Jag fick också ett mail från Giuseppe Vitiello som bad om ursäkt för dröjsmålet med svaret - det var i juli jag mailade honom. Han ville dock gärna bidra i min bok - om det gick bra, men först i juli kunde han vara klar. Han hade problem med dead-lines, sa han. Jag tror honom faktiskt... Giuseppe, det var han som sa "att allt beror på vattnet". Och mycket ligger med all sannolikhet i just detta. Bara vanligt vatten är inte precis "bara vanligt". Hade det inte just den specifika sammansättning och de egenskaper det har skulle vi inte kunna leva här på jorden. Det är också mycket små marginaler det hänger på. I går var jag bagare. Jag bakade 60 st värmlandskakor, stora runda matbrödskakor med hål i. Ja, "hålen" åt yngste sonen upp till kvällsmat när han var här och hämtade 30 kakor (en del av hans julklapp) och konstaterade att tre påsar specialmjöl, rågmjöl och nio liter mjölk hade det gått åt. Dessutom åtta hekto jäst. Det går åt en del till "hembrända julklappar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0