Gnistan

Oh, vad härligt, solsken på gnistrande iskristaller! Det är nog bra att det är milt, men det blir ju betydligt ljusare när solen kommer fram i åtminstone några få timmar. Jag har ju slutet på bokföringen kvar till i dag. Jag kollade på momsdeklarationen att den var daterad till 14 december. Det innebar ju att jag inte gjorde det klart före helgen. Varför måste det alltid vara i sista minuten? Sen när jag tittade på böcker på nätet kom jag på att jag fått ett bokpresentkort tillsammans med julkortet från Maud Olofsson och tacket från Tillväxtverket för att jag varit ambassadör för kvinnors företagande. Det var bara det att det var borta. Jag gick igenom mina papper (alla högar är inte julstädade ännu) och hittade det slutligen på skrivbordet. Det var ju några böcker jag skulle ha, en om företagande, en om den indiska kvinnan som kom ihåg sitt tidigare liv, författarkortleken verkade intressant och ännu bättre, Stenar ,Kristaller och mineraler. Det var allt en riktig ”ge bort bok” det, 479 kr kostade den. Den får det bli! Men bokpresentkortet jag fått var ett pocketogram, så det var bara pocketböcker med där. Jag valde mellan Obamas bok och ”Gistan”, vad som får en idé att sprida som en epidemi över hela världen. Det blir nog spännande att läsa om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0