Decenniets sista dag - med hologram

I dag är det årets sista dag och decenniets sista dag. Då kommer givetvis tankarna tillbaka på året och åren som gått. Jag kommer i håg för tio år sedan hur landstinget fasade för vad som skulle hända vid sekelskiftet, då alla fyra siffrorna i årtalet skulle bytas. Skulle systemen braka ihop – eller? Ingenting hände – tack och väl! Jag kommer också ihåg när jag var i Egypten i november 1999 och snön över Stockholm när vi återvände hem. Hur vi besökte pyramiderna, kungens kammare och drottningens kammare. Väl utanför pyramiden kommer en man och erbjöd sig att ta ett kort av mig med min kamera. Det kunde han väl få. Hans kamel låg på marken och jag uppmanades att gå upp på denne för kortets skull. Men, så reser kamelen sig plötsligt! Och jag sitter högt uppe på dess rygg. Nåja, jag fick rida kamel från pyramiderna till sfinxen och det var ju en upplevelse i sig. Men jag var litet skärrad så jag kom mig inte för med att pruta utan åkturen kostade 50 USA $ ! Jag tröstade mig i alla fall med att jag skulle få fina foton. Två kort med Egyptens blå himmel, i hörnet på det tredje översta delen på mitt huvud! Ja ,det har varit ett händelserikt decennium och år! Ett decennium då min kära mamma gått bort - eller gått vidare. Kloka, kvicka Mamma! Om alla hade ordnat så väl med sina tillgångar medan de levde skulle det bli mindre arvstvister. I januari hade jag mailtrafik Karl Pribram. Einstein hade ju en diskussionspartner, David Bohm, som i sin tur hade en diskussionspartner Karl Pribram. Karl Pribram är en av de första att beskriva hologrammet. “Neither Dennis Gabor, David Bohm or I think (thought) of the Universe as a hologram. The holographic arrangement is an enfolded (implicate) background for the space- time universe we navigate. It is a potential reality rather than the experienced reality that we navigate”, sade Karl Pribram i ett mail i januari 2009. Så var jag då inbjuden talare i Hong Kong I juni. Det gick bra! Jag talade om min bok, ”Det finns ingen död” – Vårt liv går vidare”, där jag försöker ta fram de rent vetenskapliga bevisen för detta. Jag tar också upp den nu pågående AWARE- studien initierad av FN. Jag vann ju en resa till Bryssel i SKL:s monter på bokmässan i fjol. (Jag kunde kanske litet om kommuner och landsting). Det blev en jättetrevlig resa. När jag sedan var på bokmässan i Karlstad ringde någon och frågade om jag tänkte komma till Karlstad på Selma-dagen. Nej, det hade jag inte tänkt. –Då kommer vi och hämtar dig, sa hon. Jag blev alltså utsedd till årets Selma! Jätteroligt! Nu går vi mot ett nytt decennium och jag känner stor tacksamhet för det år som gått. Från hjärtat vill jag önska er alla Ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0