Kvantfysik och icke-lokalitet

I dag är det härligt solsken. Och tänk, solen värmer fantastiskt! Lilla Grå och jag drack återigen morronkaffe ute på bänken. Underbart! Men fortfarande har jag känning av migränet. I kväll har det gått tre dygn och då skall det sluta. Jag ser fram mot morgondagen. Vilka krafter som styr egentligen. Jag skulle verkligen behöva litet hjälpande healing nu.

Agerande på avstånd är välkänt inom kvantfysiken och kan kanske förklara healing på distans. För att förklara detta fenomen har fysikerna uppfunnit begreppet icke-lokalitet, som det beskrivs i Bells teorem. Icke-lokalitet är ett av huvudbegreppen inom kvantmekaniken och innebär att materien i universum hänger ihop med hjälp av icke-lokaliserade krafter som den starka och den svaga kärnkraften, gravitationen och den elektromagnetiska kraften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0