Tankens Kraft

Jag har ett självupplevt exempel. Jag hade varit med om en bilolycka (för första gången på 35 år!) "tre holländska turister körde framför mig. När de fick se skylten med "camping" tvärnitade de. Det gjorde jag också, men inte tillräckligt fort.Jag körde alltså in i den bakre bilen. Min bil blev skrot, motorn flyttade sig två decimeter bak, men själv blev jag oskadad, nåja nästan. Jag fick ett litet sår på knät. Såret blev infekterat. Jag fick antibiotika och en allergisk reaktion men infektionen var kvar? Alltnog, jag kunde inte "springa" ja, springa och springa, men jag brukar i alla fall röra på mig. Då kom jag att tänka på elitidrottsmän, de tänker att de tränar och det ger samma effekt som att träna på riktigt. Jag kunde ju i alla fall pröva. Så jag satt i fåtöljen, tänkte att jag tog på mig löparkläderna och stoppuret. Och så "sprang" jag, tryckte på stoppuret där jag brukade, "sprang" den invanda vägen, tog av mig löparjackan, tittade på stoppuret, det visade på samma tid det brukar. Drack vatten på det ställe jag har vattenflaskan gömd och sprang hem igen. Puh! Jag blev varm och pulsen steg!

"Sprang" på detta sätt två dagar i rad. Vet ni vad som hände på tredje dagen? Jo, då hade jag träningsvärk. Jag brukar ju inte springa två dagar i rad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0