Rupert Sheldrake fick min bok

På konferensens sista dag, lördag, var det då dags för Rupert Sheldrake.
Han pratade givetvis om "att hundar vet när deras ägare kommer hem" samt att detta även gäller katter. Jag behövde således inte fråga om katterna.
Sheldrake fick dock min bok "The Power of Thought". Den säljs på Amazon.com men också på Ad Libris i Sverige. Han skulle läsa den på planet hem sade han.

Påm kvällen var det avskedsfest. Vid mitt bord satt sex personer från sex olika länder. Där var en rolig tysk, någon från Nederländerna och sedan mannen från Brasilien. Det enda jag kom på att fråga honom var om Pele. Men det var helt rätt! Då sken han verkligen upp. "Det kommer aldrig att finnas någon mer som Pele", sa han. Han hade också förvånansvärt bra uttal. Många pratar ju engelska på sin egen dialekt liksom. Där var italiensk engelska, rysk engelska osv.

Så kom en mycket gammal man fram till vårt bord. Han stödde sig på en krycka. Helt plötsligt slänger han kryckan och bjuder upp till dans. Helt otroligt! Han kunde ju verkligen dansa! Efter dansen utropar han segerglatt "I am still living".

Hoppas vi alla, hur gamla vi än blir, får ha den känslan av att fortfarande leva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0