Dallas och T-shirt med självlysande skallerormar

Väntar fortfarande på min resväska. När jag skulle checka in den i Tucson vägde den för mycket så jag fick plocka ur en del T-shirts jag köpt för att slippa betala tilläggsavgift. Sedan när jag bytte flygplan - den här gången i Dallas var det litet kort om tid, 50 minuter bara. Dallas var den till ytan största flygplatsen men den mest välorganiserade. Den var byggd i form av en åtta. På planet talade de om på vilken gate man kom in och från vilken gate de olika anslutningsflygen gick. Jag kom in på gate A15 och skulle vidare till D45. Det var bara att åka med Skylink.
Men det är klart, väskan hann inte med. Det var likadant när jag var i Salzburg i Österrike i fjol. Då hade jag väldigt kort tid för byte i Wien med påföljd att väskan kom i taxi ett dygn efter.Nu verkar det ta litet längre tid, men jag sökte på internet och fick reda på att den kommit med ett flyg till Arlanda dagen därpå. Sedan ringde jag och fick reda på att den skickats till Karlstad i går. Så det är väl bara att vänta på taxin. Tur att jag packat ur mina T-shirts i alla fall. Barnbarnen var jättelyckliga, så glada man bara kan bli om man är fyra år och får en T-shirt med självlysande skallerormar, skorpioner och annat gott på eller för tjejen glittriga hästar på en rosa T-shirt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0